Výstava Human Body / Human Body Exhibition

by March 31, 2012 0 comments

Včera odpoledne jsem šla se ségrou a Ondrou na výstavu Human Body. Byla jsem na to hodně zvědavá, i když jsem se teda trochu bála, co to se mnou udělá, být v jedné místnosti s tolika mrtvými těly. Zvědavost naštěstí vyhrála na plné čáře.
Byla to jedna z výstav, na kterých jsem se skutečně vůbec nenudila a moc jsem si ji užila. Strávili jsme tam dvě hodiny a přišlo mi to jako 10 minut. Bohužel tam bylo zakázáno fotit, tak jsem vyfotila aspoň lístek a něco jsem našla na Googlu :)
Konečně jsem si trochu líp uvědomila, jak je to tělo vlastně poskládaný, nikdy se mi to totiž nepovedlo pochopit jen z obrázků. Samozřejmě pořád vůbec nerozumím, jak to všechno může tak zázračně fungovat, ale aspoň něco trochu se mi osvětlilo. Rozhodně zase vím, že nic nevím :)


Nebyla to žádná školní nuda, užili jsme si spoustu legrace. Třeba jsme se dívali na 12 dní (myslím) staré embrio a Ondra poznamenal, že to vypadá jako maličká muška. Zaslechla to medička, která tam byla jako průvodkyně, přišla k nám a začala nám omluvně vysvětlovat, že neví, jak se to stalo, že že tady do toho exponátu se omylem skutečně připletla nějaká muška a že to embrio je tak malé, že prakticky není ani vidět :)
Na závěr musím říct, že výstava rozhodně nempůsobila neetickým dojmem, byla moc hezky uspořádaná a naaranžovaná, žádný smrad, nic morbidního. Nemusíte se bát přijít podívat, stojí to za to.
Přeju hodně štěstí všem žítřejším půlmaratoncům, už od včerejška na vás pořád myslím :)
A prosím nezapomeňte si přečíst předchozí příspěvek :)

Me, Kaci and Ondra went to Human Body Exhibition yesterday. I was really curious about the body and wanted to see this exhibition but I was afraid a little bit of being at the same room with so many dead bodies as well. However my curiosity won and I'm glad to. It was one of the exhibitions that I wasn't bored by at all and I really enjoyed it. We spent two hours there and it felt like ten minutes.
Unfortunately I was not allowed to take pictures so I can publish just a picture of my ticket here :) And, for illustration, a picture I found on Google.
I finally realized a little bit how the body is assembled - I was never able to imagine it perfectly just from the pictures. I still can not understand how and why it all works together so amazingly - it's even bigger mystery for me now :)


There were also many surprising and funny moments - like we were looking to 12 days old (I think) embryo and Ondra noted that it looked like a very small fly. Then the medical student working there as a guide came closer and explained us that it really was a fly in fact - she could not explain how it happened but there was a fly in that exhibit by an accident. She explained us that at this age the embryo is too small to be seen by eye so we saw just some kind of a wrapping and the unlucky fly inside :)
However this exhibition can look non-ethically, it's well arranged, there is no smell, it really does not look repulsive or morbid. Don't be afraid of visiting it - it is worth it. It's really fascinating.
I wish you good luck - half-marathoners of today! I have been thinking of you since yesterday almost every minute :)
And please don't forget to read the previous post :)


0 comments:

Post a Comment