Takové (skoro)normální plavání / (Almost) casual swimming

by April 18, 2012 5 comments

Dneska ráno byla venku strašná zima a mě se děsně chtělo spát (skoro stejně jako odpoledne v kanceláři a to je co říct). Ještě, že se nedá zarezervovaná lekce plavání bezplatně zrušit až ráno před ní, protože jinak bych se asi otočila a šla si zase lehnout do své měkké a teploučké postýlky. Jen to pomyšlení na tu strašně studenou sprchu v bazénu mi způsobilo husí kůži.
V polospánku jsem se připlazila do bazénu a převlíkla se do plavek. Přišla Markéta, která nás ve středy obvykle trénuje, a trochu jsme popovídaly. Říkala, že má pro nás dneska specialitu, rychlé padesátky s výlezem z vody. Šmajra, kam jsem to dneska zase přišla...
Sprcha byla přesně tak studená, jak jsem jí čekala - jako vždycky. Ale jako vždycky jsem se donutila se namočit i s hlavou - jednak mi pak přijde voda v bazénu teplejší a hlavně jsem někde četla, že když si namočím hlavu ve sprše, než jdu do bazénu, nedostane se do vlasů tolik chlóru a tak si je tolik neničím. A to je motivace jako Brno :) (Co s tím Brnem pořád mám?) Ale jsem snad úplně jediná, kdo se před plaváním sprchuje. Všichni ostatní přijdou suší a pak jdou v pohodě rovnou do vody, zatímco já tam vždycky mokrá s husí kůží a fialovými rty klepu kosu.
Začali jsme zvolna, pár technických cvičení, docela to šlo. Sice jsem se cítila jako slon v porcelánu, ale plavalo to. Trochu jsem se totiž bála, po tom týdnu ležení v posteli mi nějak zmizela sportovní sebedůvěra. Nakonec jsem dokonce zase vedla náš plavecký vláček a to vždycky potěší :) Dokonce jsem ještě Markétě hlásila, že mám nápad, že bychom se mohli učit kotoulovou obrátku. Ani nevím, proč mě to zrovna dneska napadlo a proč jsem jí to musela hned říkat, ale fakt je, že už dlouho se to chci naučit a taky jsem možná tak nějak potají doufala, že možná vezme za vděk koutoulovkou a mohla by zapomenout na padesátky v tempu...
A pak to přišlo: deset padesátek naplno, v půlce (na konci bazénu) vylézt, oběhnout skokánek, skočit šipku a naplno doplavat zpět. Jsem si jistá, že to bylo tím, jaká se nás tam schází skvělá parta, ale i tahle šílenost byla naprosto skvělá zábava. Nejsme žádní zkušení plavci, někteří (včetně mě) neumí ani pořádnou šipku :) A nemáte představu, jak bylo těžký se pokaždý z toho bazénu vyhrabat. Je to starý bazén s vysokým a hodně tlustým okrajem, kde se není čeho chytit, od čeho odrazit… Musela jsem se pokaždé zapřít kolenem a pak palce druhé nohy o žlábek v dlaždičkách a honem povyskočit a přenést těžiště na druhou stranu, než mi došly síly a spadla bych zpět do bazénu. Musela jsem pokaždé vypadat jako naprosto neohrabané telátko, ale pokaždé jsem se nakonec vyškrábala nahoru a všichni jsme s tím bojovali a nešlo nám to, o to to byla větší sranda. Na konci lekce jsme potrénovali i ty kotoulovky. Markéta samozřejmě nezapomněla zdůraznit, že jsem to navrhla já - asi aby bylo všem skutečně jasné, kdo vymyslel takové proplachování nosů na závěr. Mám sice na ruce pěknou boulomodřinu, jak jsem se desetkrát škrábala z vody, byla jsem pěkně unavená, ale fakt jsem si to moc užila, rozhodně žádná nudná lekce :)
Jen přemýšlím, jestli je to jen pocit, nebo je to tak, že čím víc jsem po něčem unavená a otlučená, tím víc mě to bavilo :D Ale to je totiž asi podstata sportování.

It was so cold outside and I felt so sleepy today morning. When walking to the bus stop and just though about the water always being so cold at the shower at the morning I got the goose bumps. I was really glad that there was not possible to cancel the swimming lesson reservation two hours before it starts for free (otherwise I would probably get back to my soft and warm bed).
Half asleep I arrived to the pool and slowly changed to swimsuit. Then Marketa, our Wednesday swimming coach, came and we were chatting a little bit. She told me she was planning a special dynamic training for us today. Oh no, I thought.
The shower was as cold as I expected. However I always force myself to wet my hair and swimsuit - to feel the water at the pool warmer later and most importantly - I have red at some magazine that if you wet your hair at the shower before entering the pool they don't absorb so much of chlorine. So by taking this ice shower before every training I'm protecting my hair - and that's the huge motivation for me :) By the way I'm probably the only one taking the shower before entering the pool. Everyone else just go directly to the pool, dry and with comfortable feeling. I'm the only one standing threre wet and having the goose bumps and violet lips every time :)
We started the training slowly by some technical drills and I felt fine however like an elephant in a china shop. I had been afraid a little bit of this training. I still feel a little bit weak after the week of illnes. Fortunately there were so nice fellow swimmers as usually and I felt no stress. Finally I swam as the first one in our short train of swimmers again with no problems and this can allways please me :) I even had a time to tell Marketa the idea I got - we could train the flipturn. I was surprised why was I telling her but I really wanted to learn that and I may hope that she could change her mind and not to choose the dynamic training today.
Then it came - ten times fifty meters full speed with getting out of the pool at the middle (after 25m - length of the pool), run around the springboard and jump back to the water on the head and finish the pool at the full speed. I'm sure it was thanks to the great team of us - it was so much fun. We're no swimming experts, some of us (including me) even can't jump the proper headlong dive :) And you can't imagine how hard it was to get out of the simming pool - it's the old swimming pool with high and thick edges with nothing you could grab and nothing you can bounce from up. I always had to use my knee and than my toe of the oposite leg to grab the small canal in the tiles and than pull myself up and quickly (before my muscles loose and I fell back to the pool) jump up and move my core to the other side of the pool edge. I had to look really clumsy. But we all did :) So that may be why it was so funny. I enjoyed this training realy very much.
At the end of the lesson Marketa told us that I wanted to learn the flipturn - I think to send a clear message to others who thought out such a torture - and we started to do a flipturns and rinse our noses by liters of water :)
I have a bruise on my arm (from getting out of the pool ten times) and I was pretty tired after the lesson however it certainly was not a boring lesson! I enjoyed it som much :) I just can't figure out if it's true that the more tired and chipped am I the more fun I can enjoy. But that's the essence of the sports probably...

5 comments:

  1. naadherny!!! Je videt, ze zase te veci bavi a to je preci skvele, ne? ja bych se tam sice asi utopil, ale predstava, ze me zachranuji mlade divky me temer na chvili privedla k tomu, ze bych se mohl naucit lip plavat..:)
    nastesti me to brzo preslo:)
    At se dari! 12:)

    ReplyDelete
  2. Ty jo, to jsou prasata. U nás se musí každý před vstupem do bazénu osprchovat včetně hlavy. Pochopím ještě, že si "paní radové" hlavu nechtějí namočit, ale osprchování před by mělo být samozřejmostí. I když do studené sprchy by se mi taky nechtělo. :)

    ReplyDelete
  3. tak správně krutopřísně se to plave tak, že vylezeš, za blokem si dáš 5 kliků a pak teprve skáčeš do vody. Oblíbená zábava trenérů, když mají blbej den :-).

    ReplyDelete
  4. Advid: Vzhledem k tomu, ze plaveme hned rano, tak nejak doufam, ze se vsichni sprchovali rano doma :) Jak moc je to realny nechci vedet. A ta voda je tam fakt desne studena :/ :)

    Jecminek: Tak to treba priste, treba prekvapi :) Ale nahodou mi to prislo mnohem min narocny, nez padesatka v kuse, pri tom vylejzani si clovek totiz plavecky slusne odpocinul :)

    ReplyDelete
  5. Summer: Jo to mě nenapadlo. Já se sprchuji večer a ráno pak ne. Ale tenhle "americký" styl sprchování s ráno má určitě něco do sebe. Občas ho praktikuji po kalbě. :D

    ReplyDelete