Ty jo, Mio, jo? (Mio link)

by January 29, 2015 10 comments
Hrudní pásy mě nikdy moc neměřily. Co pamatuju, měla jsem s nimi jen potíže. Možná se moc málo potím. A nebo mám nějaký nevodivý pot. Kdo ví. Každopdádně zřídkakdy mě pás pořádně měří. Typicky buď:
  • celou dobu měří úplně mimo (třeba při výklusu trvdí, že mám permanentně kolem 180, nebo při intervalech zarytě tvrdí, že mám 90),
  • nebo chvíli měří moc málo, pak "přeskočí" a zase měří moc, pak třeba chvíli měří i dobře...
a všechny možné kombinace. Občas se za nějakou dobu srovná, občas se naopak během tréninku zblázní. S novým forerunnerem 220 jsem koupila i nový pás. Měřil úplně na starou bačkoru. Vlastně prakticky nikdy neměřil a nebo měřil úplně špatně. Kluci mi doporučili zajít přímo do Garminu, abych se vyhla zdlouhavé reklamaci. A dobře mi poradili. Bez okolků mi pás vyměnili a prý kdyby zase zlobil, mám přijít zase :) Jó, kdybych to neměla přes celé město, už jsem tam zas. Jenže se mi tam nechtělo jezdit znovu a hlavně nevěřím, že by mi dali nějaký lepší. Je o poznání lepší, než ten první, ale stejně víc blbne než měří...
Což o to, dlouhý trénink se dá zabít tím, že přemýšlím, jestli těch 150, co to teď ukazuje, fakt mám, nebo zase blbne a mám zrychlit (nebo zpomalit??), ale ráda bych si uvolnila hlavu taky na něco jiného. Takže ve chvíli, kdy jsem viděla na FB link na Mio Link a zjistila od Báry, že si s Garminem rozumí a tváří se jako normální pás, hned jsem objednala. A dokonce byl ten den v akci, takže jsem ho měla "jen" za asi 2200.
Zatím jsem s ním byla běhat jen jednou, protože pak mi něco sedlo do krku a teď raději jen v klidu léčím. Ale měřil! :) Dokonalost sama to není, ale měří. Shrnuto a podtrženo:
  • Měřil asi taky občas trošičku nepřesně, ale třeba jen o pár tepů. Pás typicky měří nepřesně vytrvale o třeba 30 i 50 tepů. Mio se drželo relativně stabilně při stabilním tempu a hýbalo se při zrychlení nebo zpomalení. Takže to působilo celkem věrohodně. Věřila jsem, že plus minus 5 tepů měří přesně pořád.
  • Nebude vás škrábat pás, bude vás tlačit Mio :) Měla jsem pocit, že mě možná maličko brněla ruka :D Ale mohlo to být i mrazem, bylo podnulou, kdo ví :) Ono to totiž měří tak, že prosvětluje kůži. Na to potřebuje tmu. Takže jakmile se vám mezi náramek a kůži dostane světlo nebo náramek nějak nesedí, začne blbnout. Na běh se to asi dá, tam člověk s předloktím moc nehýbá a dá se to utáhnout tak, aby to drželo a moc to netlačilo. Ovšem na nějaký kruhový trénink se to podle mě použít nedá, tam se člověk moc hýbá. Ale asi taky jak kdo. Kdo má měkké předloktí, bude mít výhodu. My osvalení jedinci, kterým hrají na předloktí svaly, máme potíže ;)
  • Chová se jako pás - komunikuje s hodinkami (ANT+) nebo telefonem (Bluetooth). Takže sám nic nikam nezapisuje, nestahuje, neloguje. Ale má navíc ledku v pěti barvách, takže z barvičky vidíte, v jaké jste zóně. Zóny se dají nastavit z telefonu nebo tabletu.
  • Vyrábí se ve dvou velikostech. To jsem netušila, když jsem ho kupovala. Koupila jsem si L (další možnost je S/M). Přišlo mi, že tím, jak je veliký, mi špatně sedí a tak jsem si objednala ještě ten menší s tím, že jsem ho v obchodě porovnala, jestli to skutečně pomůže. S ochotným alzákem jsme přišli na to, že výměna nemá cenu - L má delší řemínek, S/M má kartší řemínek. Tím rozdíly končí. Velikost té neohebné části, šířka, to všechno je identické. Kdo má menší ruku má holt smůlu, hůř to bude světelně těsnit, ať si koupí větší nebo menší velikost.
  • Je nabíjecí přes USB. Má vydržet asi 8-10h měřit na jedno nabití, netestovala jsem.
  • Je vodotěsný do 30m, ale prý moc dobře pod vodou neměří. Nezkoušela jsem, ale docela by mě to zajímalo, snad půjdu brzo plavat :)
Závěr si udělejte sami. Já koupě zatím nelituju, můžu teď střídat pás a náramek, podle toho, co zrovnabudu chtít. Oboje má své plusy (pás mě tak netlačí - podprsenka tlačí víc; mio zase měří kvalitně) a mínusy (pás moc neměří, mio zase možná trochu tlačí). Možná je nechám spolu v noci v šuplíku a za pár dní tam najdu hybrida, co bude parádně fungovat ;)

10 comments:

  1. A co dát přes něj kvůli té tmě potítko? To by mohlo fungovat. Akorát nebudou vidět barvičky. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To mě taky napadlo, určitě zkusím. Zatím ale běhám po tmě a je to pod oblečením, takže není potřeba. Ale někdy určitě zkusím :-)

      Delete
  2. Dneska jsem si ho koupil a jsem moc zvědavý jak to bude fungovat :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dej vědět :-) já se ještě k dalším pokusům nedostala, pořád smrkám.

      Delete
    2. Zatím to vypadá a funguje dobře. I jsme to porovnávali s klasickým pásem a měří to stejně. Občas měl krátkodobé výpadky, ale už jsem to vychytal jak ho nosit a na ruce ani nevím, že ho mám :-)

      Delete
    3. Tak to je super. Mne meri lepe, nez pas. Vypadky jsou, ale pri behu minimalni.:)

      Delete
  3. Vypadá to zajímavě. Taky o něčem podobném začínám uvažovat. Letos asi ještě ne, ale třeba napřesrok ...
    MireQ

    ReplyDelete
  4. Mirku, tak dej vedet, jak Ti bude fungovat. Mne zatim meri lepe, nez pas, ale obcas tedy taky ujizdi vic, nez se zdalo po prvni zkousce. A pri nejakem posilovani je to asi skutecne spis nevhodny meric, protoze to kolem te ruky zkratka tolik netesni.

    ReplyDelete
  5. Mě ho přinesl Ježíšek - dokonce model s displeyem, takže není třeba Garmina, měří perfektně - na běh, spinning, běžky úplně skvělý! Komunikuje s aplikací Sports Tracker na iPhonu.
    ALE - nepodařilo se mi domluvit se s aplikací MIO GO v telefonu. Tepovku ukazuje, ale jinak nic. Nedokážete mi někdo poradit? Díky Irena

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tam jsem taky ustrnula. Myslela jsem, ze je to tim, ze tam nemam poradny ucet. Jak pouzivam Garmina, tak to nemusim resit. Ale pamatuju, ze jsem nekde cetla, ze na Androidu je funkcionalita trochu osekana a dobre to funguje na Applu, ale ani tam nam to nefungovalo poradne, jen velmi orezane, jak pises...

      Delete