Nejsem (nebudu:) máslo!

by December 04, 2009 5 comments
Konečně mě opustila moje nanicovatá nálada a cítím se nabitá energií a hlavně optimismem. Cíle jsou dva:
  • udělat státnice a obhájit diplomku
  • uběhnout jarní půlmaraton
Každý z nich vyžaduje intenzivní přípravu. Na státnice musím zpracovat a naučit se všechny otázky - už na tom pracuju a je jasný, že to nebude žádný med. Je toho fakt hodně, až do konce ledna budu muset makat každý den. Volno jsem si dala jen na Štědrý den a na Silvestra.
Půlmaraton obnáší běh podle plánu, kompenzační cvičení a hlavně vhodná strava, což se u mě ukazuje jako problém. Uvědomila jsem si, že na sebe musím být trochu tvrdší, naordinovat si pořádnou disciplínu. Příprava na půlmaraton se tedy skládá z běhu podle zelené knížky a posílení kondice. "Posílení kondice", to zní tak neurčitě... konkrétně tím mám na mysli otužování, správné stravování a kompenzační a posilovací cvičení.
Otužovat bych se chtěla denně ráno, každý den pustit vodu o trochu studenější.
Správná strava - zkrátka trochu menší porce a udržovat si větší množství zeleniny a ovoce v jídelníčku. Už mi to šlo, ale pak jsem začala být nějaká deprimovaná a přepracovaná a porce se povážlivě zvětšily.
Kompenzační a posilovací cvičení znamená příležitostné plavání, aqua aerobik a posilování doma, lezení... Problém byl v tom, že jen tak zvedat činky v naší domácí sklepní posilovně už mě přestalo bavit. Ale přítel mi nedávno poslal odkaz: bodyrock.tv. Hned jsem si vyzkoušela jednu z těch sestav (dala jsem si poloviční počet opakování :D ) a musím říct, že je to velmi příjemná změna, dnes ty svaly docela cítím. Člověk si sáhne docela hluboko ke dnu sil a je to zábavné. Teda možná není, asi jak pro koho, ale mně to baví, protože je to pro mě změna a je to makačka. Tyhle sestavy zkusím cvičit - jsou krátké a intenzivní. A aby toho nebylo málo, rozhodla jsem se publikovat denně své tréninky - co jsem cvičila, jak mi to šlo, jestli jsem se dokopala se otužit a taky jestli jsem zpracovala naplánované otázky :) Zkrátka nebudu žádné máslo! Pořádně se do toho obuju a všechno to zvládnu levou zadní!

5 comments:

  1. Hele, kdy při tom všem máš ještě čas na přítele? :-))))) Jinak držím palce. Já s diplomkou teprve začínám a už teď je mi z toho protáčejí oči. Peggy

    ReplyDelete
  2. Pri jidle a vecer :D On ma taky kotel prace, takze se snazime synchronizovat, jak to jde, abysme nezili jen vedle sebe, ale skutecne spolu :) A docela nam to jde, ale fakt se tesime, az bude tenhle mumraj za nama... S diplomkou Ti drzim palce. Ono se to dycky zda slozity a nikdy se Ti to nebude zdat dokonaly... ale pro obhajobu to vetsinou staci. Doufam :)

    ReplyDelete
  3. Tak držim palce !Celkem ti závidím tuhle optimistickou "budovatelskou" náladu, kdy vlastně neexistujou překážky..snad se u mně dostaví co nejdřív taky.Doufám ženský, že se na společným focení před půlPIM všechny sejdem!
    Megatraged

    ReplyDelete
  4. Ja jsem hlavne zvedava, jak dlouho mi tohle vydrzi :)

    ReplyDelete
  5. Je to jasné - druhý nejsilnější úplněk tohoto roku je pryč, můžeme vydechnout a zase hýřit optimismem. Tedy alespoň do dalšího úplňku, který je přesně na Silvestra... Ani komentovat se mi to nechce :oD

    Hlavně při tom všem učení a trénování nezapomeň občas něco napsat!

    ReplyDelete