Cykloblaho s akrobacií

by February 25, 2010 0 comments
Předevčírem jsem dobrala antibiotika, paní doktorka mi doporučila hlavně teplo, ale říkala, že pomalu a krátce můžu běhat už poslední den braní antibiotik. To jsem radši neudělala, ale včera jsem si už krátce a pomaličku vyběhla. Následující týden a kousek se budu snažit běhat pomalu, protože ty antibiotika, to je prostě sajrajt...

Včera jsem si taky uvědomila, že už za týden mě čeká týden, kdy budu každý den jezdit 2x denně 8km z čistě praktických důvodů (MHD bych tuhle trasu jela minimálně 2x tak déle). Ajaj, zapomněla jsem na jarní servis kola. To, na kterém teď jezdím, mám půjčené (asi natrvalo:) od kamaráda, který se odstěhoval do zahraničí. Takže vůbec nevím, kolik má najeto, jestli ho někdy někdo kontroloval atd. Navíc má viditelně obržděné brzdy a hlavně, má skutečně nesnesitelné sedlo. Minulý rok jsem jsem si pořídila cyklokalhoty, trochu to pomohlo, ale zakopaný pes je asi v sedle. Rozhodla jsem se, že letos si pořídím dámské sedlo a hlavně s dírou :) Protože přesně tam, kde má sedlo díru, původní sedlo nejvíce tlačí (fakt nesnesitelně) :) Napsala jsem do servisu, kdy jim ho můžu doručit a co budu potřebovat, objednali si mě na pátek. Dneska jsem ale odpoledne přišla domů, venku bylo krásně, svítilo sluníčko a v předpovědi na zítřek bylo zataženo s deštěm. Mám být v teple! A tak jsem zavolala do servisu a domluvila, že jim ho přivezu už dneska. Cesta to byla veselá.

Oblékla jsem džíny, sportovní bundu a staré běžecké boty - zpátky pojedu tramvají, tak ať nevypadám jako cykloúchyl bez kola :D Navrch jsem hodila reflexní vestu, přiblu, brýle a rukavice - to pak sbalím do batohu. Jen jsem vyšla před barák, zaplavil mě pocit blaha. Sluníčko, kolo, nepopsatelně úžasný :) Cesta ubíhala krásně, dokud jsem nedojela do Prokopáku. Podcenila jsem rychlost tání sněhu a ledu. Celá horní část (až k armádnímu objektu) byla odtátá částečně: na silnici minimálně 10cm ledu a sněhu, mezi tím koleje od aut, občas jen mokré, občas jezírka, často ještě se zbytky ledu i ve vyjeté kolejnici. Problém byl v tom, že ty koleje byly občas dost úzké. Snažila jsem se držet směr, ale jakmile pneumatika jen trochu zavadila ze strany o ledové kopce, kolo docela prudce změnilo směr, což vedlo k tomu, že jsem okamžitě narazila do ledové bariéry na druhé straně... několikrát jsem musela vysoce efektně seskakovat, snažit se při dopadu na led neuklouznou a rukama přitom krotit kolo, které se zmítalo ze strany na stranu a mělo tendence si lehnout, čímž by mi spolehlivě podrazilo nohy (přihlížející důchodkyně by to jistě pobavilo). Někde jsem sice jela krásně rovně v kolejnici, pro změnu jsem ale do sněhových zábran narážela šlapkama. Jeden úsek bylo nejlepší projet s jednou nohou na šlapce a druhou nohou se a la koloběžka odrážet od sněhu, hotová krasojízda. V Prokopáku bylo jen 7 stupňů.
Pak jsem ho ale překonala a ve městě už to byla pohoda, žádný sníh a dokonce skoro 15 stupňů. A tak jsem kolo zdárně dopravila do servisu, koupila si vysněné pohodlné (doufejme) sedlo. O víkendu si ho vyzvednu a už po cestě domů ho otestuju :)
Domů jsem dojela tramvají v představě, že vypadám civilizovaně. Ehm, až dodatečně jsem pochopila, čemu se to ty puberťačky, co šly na chodníku za mnou, tak soustavně uchechtávaly - přes celá záda, včetně batůžku, mám velkou hnědou čáru tvořenou kapičkami, které blatník jaksi nezachytil...

moje nové sedlo :)

0 comments:

Post a Comment