Trojúhelníky

by March 02, 2011 5 comments
Dneska je to taková filozoficko-recesistická vložka :)

Projektový trojúhelník asi budete znát. Kdo koukal na džungli rtěnek, tak určitě :) Podstata je v tom, že když máte vlastnosti řešení: levné, kvalitní a rychlé, kterékoli dvě vlastnosti si vyberete, vždycky se to tluče s tou třetí. Např. pokud chcete něco rychle a kvalitně, nepočítejte s tím, že to bude levné.



Zjišťuji, že podobných trojúhelníků lze vymyslet více, alespoň u mně. Místo levné, kvalitní, rychlé, můžu dosadit třeba sport, práce a jídlo. Když hodně sportuju a pracuju, mám tendence se cpát. Když hodně sportuju a střídmě jím, nemám chuť do práce. A když hodně pracuju a střídmě jím, nezbývá energie si užít sport.

A další trojúhelníky lze najít všude možně. Podívejme se třeba na běh: rychlost, příjemný prožitek, vzdálenost. To by šlo, ne? Když běžíte rychle a má to být příjemné, nemůžete běžet moc daleko. Když běžíte rychle a máte běžet daleko, asi to nebude úplně příjemný zážitek. A když si máte běh užít a máte běžet daleko, musíte tomu přizpůsobit tempo a běžet na pohodu.

Asi je potřeba najít rovnováhu všech těch trojúhelníků, aby to člověk tak nějak snesl a vydržel. Já jsem zatím těžiště nenašla a tak se mé trojúhelníky naklání střídavě na všechny strany. A s nimi moje nálada, kondice, finanční situace, váha, a všechno možné další :)

5 comments:

  1. A ja se zrovna chystam si stezovat ze nevim, cim to je, ze ten balanc ne a ne najit. A jeste nez se zeptam, Ty mi tak hezky odpovis - mluvis mi z duse :o)

    ReplyDelete
  2. Tý jo, no už abys mohla začít pořádně běhat, protože těmahle úvahama to začíná a pokračování jsou neradostná :-)

    ReplyDelete
  3. A já ti vůbec nerozumím :o)

    ReplyDelete
  4. :D tak to je hezka zmet nazoru

    ReplyDelete